Wandelen... - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van Kim Visser - WaarBenJij.nu Wandelen... - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van Kim Visser - WaarBenJij.nu

Wandelen...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

04 April 2008 | Suriname, Nieuw Nickerie

Surinamer noemen alles wandelen. Ga je naar de markt, dan ga je wandelen; ga je shoppen, dan ga je wandelen; ga je fietsen, zelfs dan ga je wandelen.
Tijdens ons weekendje Paramaribo hebben we het aardig overgenomen. Echt te grappig om alles 'wandelen' te noemen.. even mijn broodje opwandelen! Natuurlijk deden we ons best het zo Surinaams mogelijk te zeggen.
In Paramaribo was de wandelmars aan de gang. Dat is een kruising tussen de Nederlandse avondvierdaagse en het Braziliaanse carnaval. Vier dagen lang lopen de mensen in mooie kleding een aantal kilometer. Ze maken ondertussen vrolijke muziek en dansen meer dan dat ze lopen. Echt zo geweldig hoe die vrouwen met hun billen kunnen schudden.. Voordat ik uit Suriname wegga, wil ik het ook kunnen!
Voorafgaand aan de wandelmars, heb ik geshopt in Suriname. Eindelijk eens wat anders dan die Chinese troep! Mijn trots is mijn nieuwe hangmat! Voor op het balkon!! Want ja ja, die hebben we tegenwoordig!!
Het is geen grap, 1 april zijn we verhuist! We woonden eerst in een heel schattig huisje, maar daar was maar één slaapkamer voor ons beide. Hoewel het hartstikke goed en gezellig gaat tussen Lied en mij, vonden we dat toch niet zo relaxed. Dus, toen zijn we op zoek gegaan naar een groter appartement. En die hebben we gevonden!! We hebben echt een megagroot huis! Te asociaal! Voorlopig wonen Lied en ik er met zijn tweeën, maar binnenkort trekken de twee psychologen bij ons in. Genoeg ruimte voor vier personen!! Vooral het balkon is fantastisch! Het is ongeveer net zo groot als ons vorige huis in zijn geheel! Daar kan een hangmatje dus niet ontbreken! Misschien overbodig om te zeggen, want jullie hadden vast niet anders van mij verwacht, maar mijn hangmat is roze..

Verder over Paramaribo..
We zijn daar ook lekker wezen stappen. Wanneer je bij La Caff bent of bij het Vat gaat terrassen dan lijkt het net alsof je in Nederland bent. Ongeveer 80% is bakra daar! Ik betrapte mezelf erop dat ik om me heen keek of er nog bekenden waren.
We sliepen in Paramaribo bij het Zus&Zo-guesthouse. En een jongen die daar werkt, werkt tevens bij Calltv. Of hoe ze dat hier ook noemen. Eerst gingen we natuurlijk even grappen over het niveau van die belspelletjes. We hadden hem namelijk op tv gezien met de vraag: ‘Ze zijn klein, maar geen kabouters. Sneeuwwitje en de zeven dw..’. Nu heeft Yvonne afgesproken om een keer mee te gaan naar de studio. En dan wil ze daar vervolgens gaan solliciteren. Ze is vast van plan om een BS-er (bekende Surinamer) te worden!!
Zondag zijn we naar White Beach gegaan. Dat is een aangelegd strand in de buurt van Paramaribo. Brace kwam daar optreden. Daar heel relaxed in de zon gelegen, maar geen Brace gezien of gehoord! Bleek dat hij pas ’s avonds kwam, maar toen moesten wij alweer weg.. terug naar Nickerie!!

  • 04 April 2008 - 14:08

    Mar:

    Mega leuk verhaaltje weer meis! Leuk je ook ff via msn gesproken te hebben van de week...Mis je kanjer!!

    Dikke kussen voor jou

  • 04 April 2008 - 14:10

    Sammie:

    Kimmie!
    Wat lekker zo'n hangmatje!! Nu moet je er thuis ook nog een plekje voor te zien verzinnen!! Vervelende verhalen hoor, volgens mij heb je het echt zwaar! Geniet ervan!!
    liefs

  • 04 April 2008 - 14:12

    Maartje:

    Ik ben jaloers op je roze hangmat! :) Ik had een groene gekregen voor in Zambia, balen haha.
    Ik ben nog niet zo met mn reis bezig, toch is het nog maar twee maandjes... Maar door jou verhalen krijg ik mega zin!
    xxxxx

  • 04 April 2008 - 16:11

    Lori:

    Hai Christa!
    Wowie, wat een huis zeg! Niet normaal!
    Mooi hoor! Echt chill, dat regel je wel even! Foto's zijn mooi! En die hangmat...chillen met die billen! Nog lekker ge - 1 aprilt daar? Of te druk met het verhuizen? Spreek je snel weer! Fijn weekend!
    X Loor

  • 04 April 2008 - 18:52

    Pietje:

    Heerlijk zo'n hangmat! Na al dat wandelen tenminste even uitrusten :).

    Hoe zit het met jou, wil jij geen BS-er worden?

    Take care girl! Dikke zoen

  • 04 April 2008 - 18:56

    Pietje:

    Trouwens... wat ik me wel afvraag, die telefoon waarmee je aan het bellen bent, kan je die niet omwisselen voor die roze die je in Leusden hebt? Ik weet nog van sinterklaas dat dat een topdingetje is :)!

  • 04 April 2008 - 20:56

    Juul:

    leuk om weer eens wat te horen...
    leuk huis!!
    (K)

  • 05 April 2008 - 10:28

    Sofia:

    Mop, wat onwijs gaaf weer allemaal! En dat schudden met de billen, gaat helemaal goed komen lijkt me zo ;) Je hebt het goed naar je zin, en daar ben ik blij om! Mis je natuurlijk wel, maar oh wat gaat de tijd snel. Over 2 maanden moet ik mijn scriptie al inleveren... Spannend! Hoe gaat met je werk daar? Nou, geniet geniet geniet!
    Liefs en een kus

  • 05 April 2008 - 15:12

    Maaikerrrr :

    Hi Kimmie girl!!! Het leven is daar bar en boos haha!! Wat vet zeg... als ik je foto's zie, zie ik allemaal bekende dingen echt grappig!

    N joy!! En waarom lees ik nog niks over een Bigi Surinamer :D :D :D

    O ik heb trouwens je kaart vandaag ontvangen echt leuk maar even een kleine rectificaie (schrijf je dat zo?) Maarten is weer helemaal mn vriendje.

    (aan dit bericht kunnen geen rechten ontleent worden) :D

    Kiss

  • 06 April 2008 - 09:37

    Dorien:

    Ha meis,

    Kimmie in haar roze hangmat, kan niet beter matchen. Wat een leuk huis trouwens, ik zeg goed geregeld.
    Volgens mij heb jij een onwijs leuke tijd daar en het uitgaan lijkt mij helemaal top tussen al die negers! Een ding moet je beloven, als jij het billen schudden onder de knie hebt, dan wil ik het van jou leren, hihi, te gek zeg!
    En bedankt voor je kaartje echt onwijs leuk, ik ga er zeker eentje terug sturen! Tot horens!!!

    Liefs en kus Door

  • 07 April 2008 - 06:46

    Eelkje:

    Hey Kim!!....ziet er echt gaaf uit jullie 'nieuwe' huis!! Vet groot! Nog steeds naar je zin dus, aan je verhalen te horen!
    Kijk uit naar je volgende verhalen!!

    kus

  • 07 April 2008 - 14:05

    Jessica:

    Hee kim, jeetje wat een leuke filmpjes en foto's!! Vermaak je je nog een beetje!! Wel rustig zonder jou zo:D vooral met uitgaan.. Doe lekker rustig aan en blijf genieten.. Hele dikke kus Jessica :)

  • 07 April 2008 - 14:13

    Liedje:

    wauw! wat een leuke foto's zeg, je hebt het maar getroffen hoor in dat huis ;) !! ben blij met jou hoor, roomie!! in ons nieuwe huis!! x

  • 07 April 2008 - 18:57

    Lennert & Denise:

    He Kim!!
    Wat een leuke verhalen allemaal en het ziet er goed uit allemaal!! Geniet maar lekker en we keep in touch!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Nieuw Nickerie

Kim

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 19310

Voorgaande reizen:

23 Februari 2008 - 23 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: