Dierenweekend en helikoptervlucht - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van Kim Visser - WaarBenJij.nu Dierenweekend en helikoptervlucht - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van Kim Visser - WaarBenJij.nu

Dierenweekend en helikoptervlucht

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

07 Juni 2008 | Suriname, Nieuw Nickerie

Laat ik beginnen met leuk nieuws: Ik heb vorige week mijn tussentijdse beoordeling gehad. En mijn stagebegeleider was erg tevreden!
Om dit te vieren gingen Lied en ik een weekendje naar Paramaribo. Op vrijdagmiddag hebben we zes uur lang zitten hobbelen in de staatsbus. Dus daarna waren we wel aan wat luxe toe: Lekker Thais eten bij de ‘Garden of Eden’. ’s Avonds flink de bloemetjes buitengezet, we waren wel weer een keer toe aan een avondje stappen!!
De volgende dag zijn we naar de dierentuin in Paramaribo geweest. Vooraf had ik verschrikkelijke verhalen gehoord over uitgemergelde panters, maar eigenlijk viel me dat mee! De kooien waren wel kleiner en minder mooi dan in Nederland, maar de dieren zagen er niet heel ongezond uit. Alleen zielig waren de aapjes die in een kooitje van een kubieke meter gestresst heen en weer sprongen. ’s Avonds uiteten in Blauwgrond, een Javaanse wijk, waar het eten nog lekkerder – en een stuk goedkoper – was dan bij de Garden of Eden.
Op zondag waren Lied en ik van plan om naar de Colakreek te gaan. Een vakantieoord met een zandstrand en water in de kleur van cola. Maar de zon liet zich niet zo heel veel zien, helaas! Plan B was fietsen naar Domburg. Maar net toen we fietsen wilden huren, barstte de hemel los. Daarom werd Plan C in werking gesteld. Plan C was een bezoekje brengen aan de vlinderkwekerij. Nooit bij stil gestaan dat een vlinderkwekerij vooral rupsen en planten kweekt. Er stonden heel wat kassen met verschillende soorten planten. En in kleine kassen zaten de rupsen, die al die planten binnen no time opaten. Wanneer de rupsen zich gaan verpoppen (om zich te gaan ontpoppen tot een vlinder), worden ze verstuurd naar Europa en Amerika voor in vlindertuinen van dierentuinen. Maar dat is nog een heel precies klusje, want binnen vijf dagen komen die poppen uit en dat mag niet gebeuren in het vliegtuig natuurlijk.

Deze week stond in het teken van 135 Hindoestaanse immigratie. Dit betekende feest! Vooral in Nickerie, aangezien daar de meeste Hindoestanen wonen. De hele week was er kermis (met alleen maar gokspelletjes) en donderdag was het een vrije dag.
Eerst roti gegeten uit een lelieblad en een Hindoestaans optreden gezien. Daarna heerlijk op z’n Hollands vol in de zon op het terras gezeten. Lekker drankje erbij en een muziekje op de achtergrond (of was het voorgrond.. hard!). Hoogtepunt van de dag was het rondje met de helikopter boven Nieuw Nickerie. Was echt een gave ervaring!

• 07 Juni 2008 - 19:10

Annemarie:

Lekker Lekker van Lassie! Je ziet er goed uit meis! Xx

• 07 Juni 2008 - 19:49

Loor:

Vet!! En jes...JE BENT DE BESTE!
    Spreek je snel..Liefs!!X

• 07 Juni 2008 - 21:09

Lidewizzzel:

SANG!Wat een avonturen maak jij mee!!te gek!! ;)

• 08 Juni 2008 - 10:14

Maaike R:

Kimmiegirl!!!

it's looking good looking nice!!!!

Keep on moving!!

• 08 Juni 2008 - 11:17

Shannon:

Kimmie!!

Net weer even al je stukjes gelezen en je foto´s bekeken. Ziet er echt allemaal super gaaf uit!! Die schildpad was echt mega!!
    Nou meis nog heel veel plezier en geniet ervan!

-x-

• 08 Juni 2008 - 11:48

Marleen:

Hoi Kim!

Goh meid, wat een verhalen allemaal. Maar zo te lezen vermaak je je opperbest daar. Wat een lieve kaart hadden Maaike (p.eren) en ik van je gehad. Echt een verrassing! Nou, geniet er nog lekker van.

Liefs Marleen

• 10 Juni 2008 - 08:20

Ellen:

He kim,
    zie dat jij bij t kindertehuis zit. hoe gaat het met de kindertjes? wat doe jij nu precies daar? en hoe gaat het met de begeleiders en de wees moeder? hebben ze de foto's opgehangen? wil je ze bigi brasa's geven van mij en de groetjes doen. mis ze. veel plezier

• 11 Juni 2008 - 16:57

Sammie:

KIMMIE!!!
    Goh, wat gek dat er rupsen zijn in een vlinderkwekerij.. hihi.. Ziet er weer leuk uit, en in een helikopter vliegen! WOW dat lijkt me ook wel heel leuk! En dan ook maar weer: Blijf genieten!!!

kuss

• 11 Juni 2008 - 17:06

Dieuwke:

Wauw, wat een verhalen en lekker hoor die Lassie

• 16 Juni 2008 - 11:08

Ingrid:

Hee Kim,
    Sorry dat ik nu pas een keer reageer....Wat een belevenissen, echt super!!
    Goed om te lezen en zien dat het goed met je gaat. En je hebt het ook erg naar je zin, he.

De tijd vliegt voorbij dus geniet van alles dat je doet,

Liefs Ingrid