Heerlijk weekend! - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van Kim Visser - WaarBenJij.nu Heerlijk weekend! - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van Kim Visser - WaarBenJij.nu

Heerlijk weekend!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

18 Maart 2008 | Suriname, Nieuw Nickerie

Zoals de titel al doet vermoeden, ik heb een heerlijk weekend gehad! Had ik wel verdiend na een week hard werken!!
Zaterdag heb ik de hele dag aan het zwembad gelegen. Gezellig met de andere Bakra's (Nederlanders) bruin worden en met water spetteren!
Daarna hadden we de verjaardag van Astrid. Gezellig! De tafel stond vol met lekkere Javaanse hapjes, die ze bij een cateringbedrijf had besteld. En op de achtergrond werd hippe Surinaamse muziek gedraaid.. Ik begin het steeds leuker te vinden! Alleen die Salsa-moves blijven lastig!!
Helemaal feest was het toen de Drenthse meisjes met hun carnavalskraker (carnaval in Drenthe?!) op de proppen kwamen. En we vervolgens allemaal als cowboys en indianen door de feestzaal sprongen! Wat moeten de Surinamers wel niet van ons denken?!!
Na het feestje was er een cultuuravond in het theater. Verschillende talenten traden op. Vooral het optreden van de bosnegers was erg spectaculair! Het publiek ging uit z'n dak!! Ook mooi om te zien hoe de mensen zich opdoffen voor zo'n avond. Het publiek zat vol met mensen in traditionele Surinaamse kleding!
Zondag vroeg op, want we hadden een tripje op de planning staan! Rond half negen vertrokken we richting Bigi Pan. Dat is een moerasgebied vlakbij Nieuw Nickerie. Supergaaf die natuur daar! Er vlogen heel veel verschillende vogels, zelfs Rode Ibissen. Wel grappig, de namen die Surinamers aan vogels geven. Zo heb je de Annie en de Grietje-bie.
Bij een huisje midden in het moeras hebben we een krab gevangen en opgegeten.. Best lekker! En niet ziek geworden!
Helaas, waren de Kaaimannen allemaal onder water. Dus we moeten toch nog een keer terug, om de kleine krokodillen in de vrije natuur te zien!

• 18 Maart 2008 - 12:19

Eelkje:

Hey meis, klinkt goed!! Party party :-)!
    Hoe gaat het met je opdracht, ben je daar al druk mee bezig!
    Veel plezier nog!
    Dikke kus

• 18 Maart 2008 - 12:34

Marja:

Klinkt als een zeer geslaagd weekend meis (Y) Kan niet beter! Feest er maar flink op los :-) maar dat komt wel goed jou kennende ;-)
    Mis je...

Dikke kussen

• 18 Maart 2008 - 15:25

Kim:

heej klinkt lekker. zon, water, lekker eten :) Tochtje. Super hoor. Hoe gaat het met je stage?
    enne...Kom pak je lasso maar! Zo vangen cowboys indianen :P

Tot je volgende bericht :)

• 18 Maart 2008 - 20:52

Sylvia:

Hey!
    tof man, je hebt het gelukkig erg naar je zin daar! Stage bevalt nog steeds goed?

Groetjes Sylvia

• 18 Maart 2008 - 21:40

Pietje:

Leuk om je verhaaltje te lezen! En die fotos zien er ook goed uit !! Enjoy en succes met stage, zal best heftig zijn!
    Xx Pietje

• 19 Maart 2008 - 07:48

Lien:

Hee Kim! Dat klinkt allemaal super bij jou!! Ook leuk om foto's te zien + filmpje... Helemaal geen politieke rare acties waar ze eerst bang voor waren? Houden zo (als het niet zo is!)en party on!!! Heel veel plezier en tot volgende krabbel!

• 21 Maart 2008 - 18:06

Hennie:

Hee Kim,echt leuk daar of niet zo te zien en te lezen.
    Ja je vermaakt je best daar he en lekker warm.Hier krijgen we een witte pasen,weer eens wat anders.
    Veel plezier en ik hoor wel van Sam wanneer je weer een stukje hebt geschreven.