Suriname!! - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van Kim Visser - WaarBenJij.nu Suriname!! - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van Kim Visser - WaarBenJij.nu

Suriname!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

27 Februari 2008 | Suriname, Nieuw Nickerie

Hier een berichtje uit het zonnige Suriname!!
Zaterdag veilig aangekomen na een goede reis. De 9u vlogen voorbij, net zoals de vlinders.. thanx Loor!
Heel raar hoor als je het vliegtuig uitstapt. Je bedenkt echt even 'ok, hier woon ik het komende half jaar', dan slik je even een keer en dan ga je het vliegtuig uit, het zonnetje in.
Op het vliegveld ging alles ook heel snel. Wie had dat verwacht? haha! Voor we het wisten stonden we weer buiten.
De eerste twee nachten hebben we in Paramaribo overnacht, in guesthouse Zus en Zo. Daar hadden we een ruime kamer met airco en op de gang was een warme douche.
Zondag Paramaribo proberen te verkennen. Maar de zondagsrust wordt hier nog streng in acht genomen, dus alles was dicht! Alleen de Chinese winkels waren nog open voor de hoognodige boodschapjes.
Toen we 's avonds uit eten wilden gaan was het ook een groot succes.. alleen de MacDonalds was open! Dus ja, dag 1 in Suriname BIGMAC! Heel slecht, ik weet het!
Maandag werden we door een andere Junior Psycholoog (ja want zo heten wij hier!) opgehaald. Zij ging ons naar Nickerie brengen. Zo, da's een eind! vier uur rijden, waarbij sommige stukken weg goed waren en sommige stukken net een hobbelige puzzel. Hele diepe gaten waar je tussendoor moet zigzaggen! Onderweg ook nog een dode slang van minstens 2,5 meter gezien midden op de weg! Niet voor niets dat ze adviseren om daar 's avonds en 's nachts niet meer te gaan rijden. Want als je een lekke band krijgt, en deze moet vervangen.. eng!
Bijna op bestemming aangekomen alleen maar rijstakkers. Het lijkt wel Nederland. Alleen staat er hier af en toe een verdwaalde palmboom.
Het dorpje zelf is klein, ongeveer 10000 mensen. Dus we werden al vrij snel op straat herkend door andere stagiaires en WIN-medewerkers, die gelijk gezellig beginnen te kletsen. Erg grappig, want nu kennen we toch al best veel mensen.
Ons huisje is echt heel leuk! We hebben een keuken en woonkamertje ineen. Een gezamelijke slaapkamer, een bijkeuken en een toilet, een KOUDE douche en een tuin. Er is zelfs een televisie en een magnetron aanwezig! Oh ja, en twee grote spiegels! Aan de koude douche en de gekko's, kikkers en kakkerlakken moet ik nog even wennen... ik schrik er steeds zo van! Maar we hebben een spuitbus! Mevrouw Helderder in actie!
Vandaag eindelijk wat mobieler geworden, ik heb een Surinaams telefoonnummer, een fiets en een internetcafe! En je wilt niet weten hoe gelukkig je daarvan kan worden!!
Het land bevalt me wel, zit al aardig in het tempo! Het is wel wennen aan de armoede hier. Veel mensen wonen in kleine houten, zelfgemaakte huizen zonder ramen, stroom of water.
Het groen is hier erg mooi! Nog nooit zoveel bomen gezien!

Liefs!


  • 27 Februari 2008 - 20:20

    Sylvia:

    Hey,

    leuk zo snel wat van je te horen! Ik hoop dat de stage ook leuk gaat worden. Pas op voor de kakkerlakken en slangen, gekko's eten tenminste nog muggen op!

    Succes!

    Groetjes Sylvia

  • 27 Februari 2008 - 20:54

    Carinke:

    Hoi!

    Wat een indrukken al zo na een paar dagen!! Een heel ander leven. Veel plezier!

    liefs

  • 27 Februari 2008 - 23:07

    Cherisch:

    Hey!

    Fijn om te lezen dat je al wat gesettled bent! Maak er een mooie tijd van. Heb je trouwens je laptop niet mee dan?

    kus

  • 27 Februari 2008 - 23:54

    Mar:

    Jeetje meis...wat een verhaal voor de eerste paar dagen! Ik zou zeggen ga verder ontdekken en genieten, maar jou kennende gaat dat helemaal goed komen!! Mijn reis vandaag is weer richting huis, en dan te bedenken dat jij daar gewoon nog lekker 6maanden zit...Jemig! Maar het wordt vast een MEGA tijd.

    Dikke kus

  • 28 Februari 2008 - 07:56

    Sofia:

    Mop,
    Wat geweldig dit! Ondanks dat Amsterdam een fantastische stad is, zie ik groen en geel van jaloezie ;) Als ik jou verhaal zo lees, is Nederland eigenlijk maar een saai en lelijk land he? Anyway, onwijs veel plezier en succes daar! Geniet, geniet, geniet en haal alles eruit wat erin zit! Als ik de jackpot in de komende 6 maanden win, kom ik je opzoeken :)
    Liefs en een kus

  • 28 Februari 2008 - 09:26

    Loor:

    Hai Christa!

    Wow! Een MacDonalds....
    En dan niet te vergeten de TWEE grote spiegels, ik hoor het al, je gaat je daar prima vermaken!

    Goed om te horen dat de vliegreis zo voorbij ging, Hihi, die vlinder werkte dus? Mooi zo!

    jeetje wat een avontuur 4 uur lang in een auto met al die weggetjes, haha!
    Ahjoh, die slang en al die beesten..die overmeester je zo!
    Fijn dat jullie zo een leuk huisje hebben!

    Ik hoop dat je eerste dag als Junior Psycholoog vandaag goed bevalt! Zet hem op he!

    Spreek je snel! Bye bye, LMM

    ps Tennis ze, hahaha!
    pps Pas je op dat je fiets niet word gejat? haha!

  • 28 Februari 2008 - 10:30

    Sacha:

    He kim wist helemaal niet dat je wegging, maar wat ontzettend gaaf! Vind het altijd een heerlijke studieontwijkende afleiding de waarbenjij.nu-tjes, dus ik ga je zeker in de gaten houden! Heeel veel plz en pas op voor enge beesten (en rode mieren, want toen ik daar was ben ik met mn slippertjes in rode mieren nest gaan staan en dat wil je niet!). Oja en 's avonds lange mouwen en pijpen anders wordt je helemaal lek gestoken door de muggen. Zo dit waren mijn tips van de dag weer! Veel plz!

  • 28 Februari 2008 - 11:05

    Eline:

    Wha, leuk al die beestjes! Mooi dat je toch wat luxe in je huisje hebt en een internet cafe in de buurt hebt! Kunnen wij regelmatig van je verhaaltjes genieten!;) Je telnr heb ik opgeslagen hoor!

    Kus Lien

  • 28 Februari 2008 - 13:20

    Sammie:

    Hey kimmie!!

    Goed om te lezen dat je goed aangekomen ben en het niet tegen valt! Aan die gekko's en kikkers zal je vast wel wennen! Aan die kakkerlakken hoop ik ook! Gewoon op je bed staan en je schoen erop gooien!
    Nog een hele fijne tijd! Ook de groetjes van de rest van de familie!

    Kuss

  • 28 Februari 2008 - 16:01

    Eelkje:

    Hey Kimmie!!
    Wat gaaf zeg, het klinkt echt super! Hoop dat je het allemaal helemaal te gek gaat krijgen! Maar daar twijfel ik niet aan!!!
    Ik blijf je volgen!! Go girl!
    Kus

  • 28 Februari 2008 - 20:52

    Annemarie:

    Yo Yo Kim! Blij te horen dat je goed bent aangekomen - Ik hoop dat je je draai snel vind en dat je lekker aan de slag kan met al het werk - Enjoy!

    Kus en de groeten aan die Gekko's! Xx

  • 28 Februari 2008 - 21:49

    Maaike P.eren:

    hey, hallootjes!
    Fijn te lezen dat jullie goed aan gekomen zijn en dat alles goed gegaan is.
    Super hoor, luxe huisje en nog gezellig wat huisdiertjes der bij ook. Hebben jullie daar om gevraagt? Haha. Groetjes van marleen.
    Plezier!!

    Kus maaike

  • 28 Februari 2008 - 22:23

    Gonny:

    Hee hoi hallo :)

    Wat leuk om te lezen dat het allemaal leuk is daar!! Hier in je huisje gaat het ok helemaal goed!! Wil der nu al nie meer uit ;)! De buren ontmoet enzoo erg gezellig allemaal!! Fijne tijd daar en tot babbels!!

    Groetjes

  • 29 Februari 2008 - 08:01

    Maaikey:

    Kimmie girl!!!
    hmm nog een aanvulling op de rest? haha goed om te horen dat je er bent!!!

    N joy the time (en ja verrassend genoeg krijg je van mij toch wel een berichtje ;) ) !


  • 01 Maart 2008 - 11:28

    Renske:

    Hej Kim,

    Leuk om te lezen hoe je eerste dagen daar zijn. Je gaat er vast een leuke tijd hebben!.

    xxx

  • 01 Maart 2008 - 12:36

    Anne:

    Hey Kimbolinie!!!
    Fijn dat het zo leuk is. Ik denk dat het nog alleen maar leuker zal worden. Moet nog steeds wennen aan dat je helemaal daar zit en ik was net gewend dat je wegging. Zorg goed voor jezelf want al die indrukken kunnen heel vermoeiend zijn.

    dikke kus

  • 02 Maart 2008 - 08:53

    Loor:

    Leuke foto's Christa!

  • 03 Maart 2008 - 18:11

    Marleen:

    Hoi Kim!

    Ik hoop dat je lekker geniet meid. Ik heb je site via Maaike gekregen, want ik was toch ook wel benieuwd naar je verhalen en de gezellige beestjes van de foto's. Dat zal wel even wennen zijn idd, maar dat gaat vast goed komen.
    Wij zijn zaterdag op verjaardag geweest bij Maartje. Het was erg gezellig, alleen de meiden misten je wel hoor! Goed teken dus.
    Nou meid, zet m op en ik ben benieuwd naar je verdere avonturen..

    Groetjes Marleen a.ppel

  • 03 Maart 2008 - 18:21

    Dorien:

    Ha Kimmie,

    Eindelijk zit je er dan...nog even wennen aan alle beestjes, maar ook dat ga jij vast overwinnen! Fijn om te horen dat je een goed gesetteld bent en je een leuk huisje hebt.

    Je eerste avonturen zitten erop en er gaan er vast nog vele volgen, ben benieuwd!!

    Have fun!
    Dikke kus Door

  • 06 Maart 2008 - 10:48

    Noeri:

    Hey Kim!

    Fijn om te lezen dat jullie goed aangekomen en al helemaal gesettled zijn! En zo'n koude douche is goed voor de doorbloeding moet je maar denken.. Of was dat alleen als je 't afwisselt met een warme?? Naja, in ieder geval veel succes op je stage!

    Liefs, Noeri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Nieuw Nickerie

Kim

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 19307

Voorgaande reizen:

23 Februari 2008 - 23 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: